Een ademsessie zorgt voor innerlijke rust, balans en vitaliteit 

Sta jij al lang onder druk en voel je je gespannen, moe en snel geïrriteerd? Of heb je veel meegemaakt waardoor je natuurlijke adempatroon is veranderd?

Ademcoaching is een zeer effectieve methode waarmee je veel kan doen aan HSP-, stress- en burn-outklachten, hyperventilatie, paniekaanvallen en herstel na Corona. Ook wanneer je last hebt van andere emotionele of fysieke klachten biedt ademcoaching uitkomst.

Ademcoaching geeft je de ondersteuning om mentaal en fysiek weer in balans te komen! Stresshormonen als adrenaline en cortisol maken plaats voor het kalmerende hormoon serotonine dat zorgt voor rust in lichaam en geest. Met een goede ademhaling voorzie je je hele lichaam van zuurstof en stimuleer je de processen in al je lichaamscellen.

Afhankelijk van je hulpvraag kunnen er verschillende ademtechnieken worden ingezet.


Ademcoaching is geschikt voor kinderen en volwassenen.

Ademoefeningen voor kinderen helpen het kind te ontspannen en in balans te blijven. Want ook kinderen kunnen stress ervaren, na een dag school zit hun hoofd vol of ze zijn onrustig van alle dingen die moeten: huiswerk, speelafspraken, sport.

Ademcoaching voor kinderen is onder andere bedoeld voor kinderen/jongeren die moeilijk kunnen ontspannen, kinderen die veel hebben meegemaakt, regelmatig hoog ademen of hyperventilatieklachten hebben, faalangst of slaapproblemen hebben. Voor kinderen met ADD, ADHD, Autisme is met name hartcoherentie een eenvoudige, doeltreffende manier om zelf stress te reguleren. Een coherent hart betekent dat de hersenen en het hart in harmonie samenwerken. Deze harmonieuze samenwerking is een effectieve manier om gevoelens van stress en angst beheersbaar te maken.

* Voor ademcoaching met kinderen wordt er eerst een intake-gesprek met de ouders gevoerd waarin de ouders informatie over het kind kunnen verschaffen. Daarna volgen er enkele ademsessies met het kind alleen. In een ademsessie worden ademhalingsoefeningen en eenvoudige meditatie- en yogaoefeningen gedaan, e.e.a. wordt afgestemd op het kind en de hulpvraag.

Belangrijke ademtechnieken op een rij:

Hartcoherentie
Van stress naar rust, ontspanning en veerkracht! In 4 stappen naar een betere (hartcoherente) ademhaling. Wanneer je je ademhaling gaat vertragen kom je in een staat waarin je hart en je hersenen veel beter op elkaar zijn afgestemd en je veel meer rust zult ervaren. Ook voor sporters een geweldige manier om meer rendement uit een training te halen!

Fit en Energiek ademhaling (Wim Hof Methode)
Een actieve oefening die effectief is bij mensen met vermoeidheid en verschillende fysieke klachten. Je immuunsysteem verbetert, je lichaam wordt fitter, rustiger en meer basisch (lichaam ontzuurt). 

Actief uitademen
Je uitademing verlengen is reinigend, verdiepend, rustgevend, regulerend en stimuleert het zelfhelende vermogen van je lichaam. Je vindt een nieuwe balans op fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel niveau.

Verbonden ademhaling
Deze methode wordt ook wel Balance Breathing of Transformational Breath genoemd. Onverwerkte trauma’s en emoties uit het verleden worden losgelaten en maken plaats voor gezondheid, rust en zelfvertrouwen. Een ademsessie waarbij gebruik wordt gemaakt van muziek en acupressuurpunten om het proces te ondersteunen. Een helende ademreis!

Een reactie op de ademcoaching van Verademend:

Ursula: “Door de ademcoaching van Colette heb ik voor het eerst sinds lange tijd geen koude handen en voeten meer. Eén van de vervelende bijkomstigheden van chronische hyperventilatie. Als je de ademhaling onder controle krijgt is dat “Verademend”!

Wil je meer weten of een afspraak maken?
Tel: 0644365009 of stuur een bericht via onderstaand formulier.

    Naam *

    E-mailadres *

    Onderwerp *

    Bericht

    Dit formulier vraagt u om uw naam en e-mailadres zodat wij met u kunnen communiceren. Uw gegevens worden nooit aan derden verstrekt. Zie ons Privacyreglement en Cookie-instellingen om te zien hoe wij met uw gegevens omgaan.